Meni
Jezik:
Objavljeno u:
EU, Social Regulations

Paket za mobilnost EU

Datum objave:
28. јул 2020
Podeli:

Evropski parlament 9. jula je nakon višegodišnjih pregovora usvojio Paket za mobilnost EU koji donosi izmenu brojnih pravila u drumskom transportu u EU, a tiču se upućivanja vozača, radnog vremena vozača, instaliranja tzv. „pametnih“ tahografa i sticanja/ priznavanja kvalifikacija za obavljanje različitih poslova u oblasti međunarodnog transporta.

Cilj novih mera definisan je u tri zakonska akta koji pojedinačno definišu pravila, a tiču se:

  • Poboljšanja uslova rada za vozače;
  • Pravedna konkurencija i borba protiv nezakonitog ponašanja;
  • Jasna pravila o upućivanju radnika i jednaka naknada za isti vrstu posla – sprečavanje  socijalnog dampinga.

Poboljšanja uslova rada za vozače

Prevoznici će ubudće biti obavezni da organizuju rad tako, da vozači koji obavljaju prevoz u međunarodnom drumskom saobraćaju imaju mogućnost da se  vrate svojim kućama u  redovnim intervalima – svake tri ili četiri nedelje. Pun nedeljni odmor se ubuduće na teritoriji EU ne može koristiti u kabini kamiona, a ukoliko vozač ovaj odmor koristi van kuće, prevoznik mora platiti troškove smeštaja.

Ove odredbe stupaju na snagu 20 dana po objavljivanju u Službenom glasniku EU.

Pravedna konkurencija i borba protiv nezakonitog ponašanja

Tahografi ugrađeni u vozila biće korišćeni za evidentiranje prelaska granice. Da bi se sprečila sistematska kabotaža, vozilo će morati da „odmara“ četiri dana pre nego što u istoj zemlji obavi više kabotaža.

Prevoznici će morati biti u stanju da dokažu da su u značajnom obimu aktivni u državi članici u kojoj su registrovani, a prema novim pravilima kamioni će morati da se vraćaju u operativni centar prevoznika svakih osam nedelja. Na ovaj način razvijenije članice nameravaju da spreče raširenu praksu, prema kojoj najveći deo prevoza na njihovoj teritoriji obavljaju fiktivne podružnice iz manje razvijenih članica.

Laka komercijalna vozila najveće dozvoljene mase veće do 2,5 tone takođe će biti obuhvaćena pravilima EU za prevoznike (licenciranje), uključujući i ugradnju tzv. „pametnih“ tahografa.

Jasna pravila o upućivanju radnika i jednaka naknada za istu vrstu posla – sprečavanje  socijalnog dampinga

U slučaju obavljanja kabotaže i međunarodnog transporta, isključujući tranzit, bilateralu i bilateralu sa dva dodatna utovara ili istovara, obavezno se primenjujju pravila o upućivanju zaposlenih na rad u drugu državu.

Pravila o upućivanju, uključujući i regulativu koja će se odnositi na prevoznike iz trećih zemalja, zemlje članice moraju primeniti u svom nacionalnom zakonodavstvu najkasnije 18 meseci po usvajanju u EP, odnosno do kraja 2021. godine. Procena je da će nova regulativa početi da se primenjuje najkasnije sa 01.01.2022. godine.

Sledeći koraci – početak primene Paketa mobilnosti

Usvojena pravila stupaju na snagu nakon što budu objavljena u Službenom listu EU, što je najavljeno da će se desiti u narednim nedeljama.

Pravila o upućivanju vozača primenjivaće se najkasnije 18 meseci od dana usvajanja propisa u Evropskom parlamentu, a pravila o vremenu odmora, uključujući obavezu povratka vozača, primenjivaće se 20 dana od dana objavljivanja propisa.

Pravila o vraćanju kamiona i druge izmene pravila u vezi pristupa tržištu primenjivaće se 18 meseci od dana stupanja na snagu propisa o pristupu tržištu.

Slični članci

02. јануар 2022
Minimalne zarade u 2022. godini
Od 1. januara 2022. povećane su minimalne zarade u Austriji, Francuskoj, Holandiji i Nemačkoj. Od 1. januara u Austriji, Francuskoj, Holandiji i Nemačkoj važe novi iznosi opštih minimalnih zarada ili stupaju na snagu novi kolektivni ugovor za zaposlene u drumskom prevozu tereta i putnika. Austrija Inostrani prevoznici su obavezni da se pridržavaju granskog kolektivnog ugovora.…
04. јануар 2021
Minimalne zarade u Austriji, Francuskoj, Holandiji i Nemačkoj
PREGLED MINIMALNIH CENA RADA U PREVOZU TERETA NA DAN 01.01.2021. Od 1. januara 2021. godine u većini zemalja važe novi iznosi minimalne zarade ili novi kolektivni ugovori u oblasti drumskog prevoza tereta. Austrija Inostrani prevoznici dužni su da se u Austriji pridržavaju granskog kolektivnog ugovora, prema kojem minimalna bruto zarada vozača u prekograničnom transportu iznosi 9,80…
05. децембар 2020
Obaveza prijavljivanja vozača u Danskoj
Od 01.01.2021. Danska uvodi obavezu prijavljivanja upućenih vozača i isplatu minimalne zarade Pre angažovanja vozača na teritoriji Kraljevine Danske obavezna registracija prevoznika i imenovanje predstavnika. Minimalna zarada vozača u prevozu tereta 22,15 evra/ času Početkom 2020. godine Danska je najavila uvođenje novih pravila prilikom upućivanja vozača, sa ciljem da se ograniči tzv. socijalni damping u…